info@riveer.nl 0183 65 93 14

Jaarabonnementen

Abonnementen kunt u snel en makkelijk digitaal aanvragen. Een abonnement dat vandaag is aangevraagd, kan gelijk op uw mobiel komen te staan met de Riveer app. Lekker snel geregeld dus! Wanneer u (tegen een meerprijs van 25 euro) nog een pasje wilt ontvangen, moet u rekening houden met een verwerkingstijd van 10 werkdagen voordat u het jaarabonnement in huis hebt en ermee kunt gaan reizen. Jaarabonnementen moeten elk jaar opnieuw aangevraagd worden en worden nooit automatisch verlengd. Geen geldig jaarabonnement op zak, betekent een losse ticket kopen aan boord.

Je abonnement op je mobiel

Voortaan vraag je je jaarabonnement digitaal aan en ontvang je  abonnement op je mobiel. Dat betekent dat je de aanvraag + de betaling eenvoudig en snel regelt. Je jaarabonnement scannen we dan met de Riveer app voortaan aan boord op je mobiel. Je hebt geen pasje meer nodig. Het abonnement verschijnt gelijk met gewenste ingangsdatum in de Riveer app en kun je dus meteen gebruiken. Snel geregeld dus. In de Riveer App heb je dan: je abonnement, de vaartijden, de actualiteiten en je ontvangt waarschuwingen bij stremmingen of calamiteiten.

Vraag hier je jaarabonnement gelijk aan!

Abonnementen worden nooit automatisch verlengd. Zonder geldig abonnement moet er aan boord betaald worden voor een overtocht. Voor de voet- en fietsveren rondom Gorinchem hebben we 1 abonnement: uw jaarkaart is op al deze trajecten geldig. Op onze voet- en fietsveren rond Gorinchem mag de fiets gratis mee. Scholieren abonnementen zijn altijd inclusief fiets.

Pasje laten maken

Mocht iemand nog steeds een pasje willen ontvangen, dan kan dat. Voor het maken van het pasje brengen we voortaan € 25,00 in rekening. Bij de aanvraag kunt u aangeven dat u kiest voor deze extra optie. Digitaal is je abonnement meteen beschikbaar in de app, maar voor de verwerking van  pasjes is wel tijd nodig. U ontvangt een aangevraagd pasje binnen 10 werkdagen via de post.

Afwijkende of weinig voorkomende aanvragen

Een aantal abonnementen is niet aan te vragen in de Riveer app. Ook wanneer u aanloopt tegen hindernissen bij uw aanvraag is het het beste even contact op te nemen met kantoor van Riveer.  Wij bekijken dan samen met u wat de beste manier is om uw abonnement aan te vragen en maken zo nodig voor u een oplossing op maat. Stuur uw vraag naar info@riveer.nl. Riveer zal dan telefonisch contact met u opnemen.

Scholieren abonnementen

Met Riveer naar school

Riveer vervoert veel scholieren. Scholieren die op de weg naar school een veerovergang hebben liggen. Het is best lekker onderweg even een break te hebben met een pont op route. De veren bieden veilig en comfortabel vervoer en er is wifi aan boord. Natuurlijk kan de Riveer App niet ontbreken op je mobiel. Je hebt de dienstregeling op zak, bijzonderheden en waarschuwingen bij calamiteiten of stremmingen. Ook je jaarabonnement staat voortaan gewoon op je mobiel, je hebt geen pasje meer nodig. Meer weetjes, lees ze even na.

Regel het direct en vraag een scholieren abonnement aan. De tarieven kom je vanzelf tegen in de aanvraag

Wat moet je regelen

Scholieren abonnementen zijn scherp geprijsd en daarmee de voordeligste optie wanneer je als leerling Riveer op je route hebt liggen. Fijn is dat we jaarabonnementen kunnen aanbieden in de Riveer app. Dat betekent dat ze snel geregeld kunnen worden. Je jaarabonnement staat gelijk op je mobiel met de ingangsdatum die je kiest. Een pasje heb je niet meer nodig. Voortaan scannen we aan boord een geldig jaarabonnement op je mobiel.  Wil je toch een pasje ontvangen dan kan dat. De kosten voor deze extra optie bedragen 25 euro en reken bij de aanvraag op 10 werkdagen verwerkingstijd voordat u het pasje in huis hebt.

Pasfoto

Bij een jaarkaart vragen we een pasfoto. Ook in de Riveer app is die zichtbaar. Wij krijgen soms nauwelijks bruikbare foto’s binnen en dat vertraagt de aanvraag of kan je jaarabonnement zelfs ongeldig maken. Op een abonnement moet een geschikte herkenbare pasfoto zitten. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

  • recente foto en gelijkend
  • bruikbare en scherpe foto van voldoende pixels
  • gezicht volledig en goed zichtbaar op de foto

Nu ook voor scholieren van 18 jaar en ouder!

Scholieren abonnementen waren voorheen alléén verkrijgbaar voor scholieren t/m 17 jaar. Scholieren van 18 jaar en ouder waren dus aangewezen op een aanzienlijk duurder volwassenen abonnement. Dat is gewijzigd. Scholieren kunnen voortaan altijd gebruik maken van het scholieren abonnement. Ben je 18 jaar of ouder bij het aanvragen van een jaarkaart, voeg dan een bewijs van inschrijving toe van je school in een van de oevergemeentes van Riveer.

Meer informatie over Jaarabonnementen

Handig om te weten

  • Abonnementen kunt u niet aan boord kopen. U regelt het in de Riveer app.

  • Ontmoet u hindernissen bij het aanvragen van een jaarabonnement? Mail dan naar info@riveer.nl.  Wij nemen dan contact met u op. Soms is een maatoplossing nodig die we dan bespreken.

  • Na aanvraag in de Riveer app staat het abonnement gelijk op je telefoon. Een pasje is niet meer nodig.

  • Voor de extra optie van een pasje staat een verwerkingstijd van 10 werkdagen en de kosten bedragen € 25,00.

  • Abonnement kan ingaan op datum naar keuze

  • Tarieven komt u tegen bij de aanvraag

  • Het is niet mogelijk een jaarabonnement tussentijds op te te zeggen

  • Abonnementen worden niet stilzwijgend verlengd: jaarlijks dus opnieuw aanvragen.

  • Jaarabonnement voor brommobiel bestaat niet in een scholieren-versie. Dus iemand van 16 jaar in een brommobiel dient toch een volwassen abonnement aanvragen. Dit omdat het voertuig een volledige plek inneemt op de rijweg van de pont.

  • Voor scholieren van 18 jaar en ouder bestaat (onder bepaalde voorwaarden) ook de mogelijk om een scholieren abonnement aan te vragen. Bij de aanvraag moet dan een bewijs van inschrijving van een school in een van de oevergemeentes van Riveer worden meegestuurd.

Vermissing of wijziging abonnement

  • Heeft u een abonnement op kenteken en wijzigt u van voertuig? Dan bedragen de kosten om het abonnement over te zetten op het nieuwe voertuig € 25,00. Houd rekening met 10 werkdagen voordat u het vernieuwde abonnement in huis hebt.
  • Bent u het jaarabonnement kwijt, dan dient u aangifte te doen van vermissing bij de politie of gemeente. Dit bewijs dient u te tonen bij de aanvraag van een vervangend abonnement. Tegen betaling € 25,00 kunt u een nieuw abonnement ontvangen. (circa10 werkdagen voordat u het vervangende abonnement in huis hebt)
  • Neem bij vermissing of wijziging van uw abonnement contact op met het ons. Een medewerker zal met u bespreken welke gegevens in uw geval nodig zijn en u verder helpen.