Koop direct je ticket digitaal en bespaar 10% korting op je overtocht!

Jaarabonnementen

Heb jij een veerpont op je route naar school of werk? Rijd dan niet rond, maar ontdek het gemak van Riveer! Het is comfortabel, veilig en door weer en wind fietsen is er niet meer bij. In plaats daarvan geniet je van een korte break onderweg. Overtuigd? Vraag dan een jaarabonnement voor scholieren of volwassenen aan. Dit is niet alleen de voordeligste optie als je het hele jaar door met Riveer reist, maar het is ook nog erg gemakkelijk. Je vraagt een abonnement namelijk aan via de website en ontvangt hem direct met de gewenste ingangsdatum in de Riveer app op je mobiele telefoon.

Je abonnement op je mobiel

Voortaan vraag je je jaarabonnement digitaal aan en staat je abonnement op je mobiel. Dat betekent dat je de aanvraag + de betaling eenvoudig en snel regelt. Je jaarabonnement scannen we dan in de Riveer app bij iedere overtocht op je mobiel. Je hebt geen pasje meer nodig. Het abonnement verschijnt gelijk met gewenste ingangsdatum in de Riveer app en kun je dus meteen gebruiken. Snel geregeld dus. In de Riveer App heb je dan: je abonnement, de vaartijden, de actualiteiten en je ontvangt waarschuwingen bij stremmingen of calamiteiten.

Vraag hier je jaarabonnement gelijk aan!

Abonnementen worden nooit automatisch verlengd. Zonder geldig abonnement moet er aan boord betaald worden voor een overtocht. Voor de voet- en fietsveren rondom Gorinchem hebben we 1 abonnement: uw jaarkaart is op al deze trajecten geldig. Op onze voet- en fietsveren rond Gorinchem mag de fiets gratis mee. Scholieren abonnementen zijn altijd inclusief fiets.

Afwijkende of weinig voorkomende aanvragen

Een aantal abonnementen is niet aan te vragen in de Riveer app. Ook wanneer u aanloopt tegen hindernissen bij uw aanvraag is het het beste even contact op te nemen met kantoor van Riveer.  Wij bekijken dan samen met u wat de beste manier is om uw abonnement aan te vragen en maken zo nodig voor u een oplossing op maat. Stuur uw vraag naar info@riveer.nl. Riveer zal dan telefonisch contact met u opnemen.

Pasje laten maken

Fysieke pasjes verdwijnen. Mocht iemand tegen een probleem aanlopen, dan k kijken wij naar het leveren van maatwerk.  Voor het maken van het pasje brengen we € 25,00 extra in rekening. Digitaal is je abonnement meteen beschikbaar in de app, maar voor de verwerking van  pasjes moet je rekening houden met 10 werkdagen verwerkingstijd.

Scholieren abonnementen

Met Riveer naar school

Riveer vervoert veel scholieren. Scholieren die op de weg naar school een veerovergang hebben liggen. Het is best lekker onderweg even een break te hebben met een pont op route. De veren bieden veilig en comfortabel vervoer en er is wifi aan boord. Natuurlijk kan de Riveer App niet ontbreken op je mobiel. Je hebt de dienstregeling op zak, bijzonderheden en waarschuwingen bij calamiteiten of stremmingen. Ook je jaarabonnement staat voortaan gewoon op je mobiel, je hebt geen pasje meer nodig. Meer weetjes, lees ze even na.

Regel het direct en vraag een scholieren abonnement aan. De tarieven kom je vanzelf tegen in de aanvraag

Wat moet je regelen

Scholieren abonnementen zijn scherp geprijsd en daarmee de voordeligste optie wanneer je als leerling Riveer op je route hebt liggen. Fijn is dat we jaarabonnementen kunnen aanbieden in de Riveer app. Dat betekent dat ze snel geregeld kunnen worden. Je jaarabonnement staat gelijk op je mobiel met de ingangsdatum die je kiest. Aan boord scannen we een geldig jaarabonnement op je mobiel.

Pasfoto

Bij een jaarkaart vragen we een pasfoto. Wij krijgen soms nauwelijks bruikbare foto’s binnen en dat vertraagt de aanvraag of kan je jaarabonnement zelfs ongeldig maken. Op een abonnement moet een geschikte herkenbare pasfoto zitten. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

  • recente foto en gelijkend
  • bruikbare, scherpe foto’s (voldoende pixels)
  • gezicht volledig en goed zichtbaar op de foto

Scholieren van 18 jaar en ouder

Scholieren van 18 jaar of ouder kunnen gebruik maken van een scholierenabonnement, mits ze in het Riveergebied op school zitten. Ben je 18 jaar of ouder bij het aanvragen van een jaarkaart, voeg dan een bewijs van inschrijving toe van je school in een van de oevergemeentes van Riveer.

Meer informatie over Jaarabonnementen

Handig om te weten

  • Abonnementen zijn niet aan boord te koop. Deze vraagt u eenvoudig aan via de website www.riveer.nl

  • Lukt er iets niet bij het aanvragen van een jaarabonnement? Mail dan naar info@riveer.nl.  Wij nemen dan contact met je op. Soms is een maatoplossing nodig die we dan bespreken.

  • Na aanvraag in de Riveer app staat het abonnement gelijk op je telefoon.

  • Is er maatwerk nodig omdat u problemen hebt met de digitale weg, houdt dan rekening met een verwerkingstijd van 10 werkdagen voor een pasje en extra kosten van € 25,00.

  • Abonnement kan ingaan op datum naar keuze

  • Tarieven kom je tegen bij de bestelling

  • Het is niet mogelijk een jaarabonnement tussentijds op te te zeggen

  • Abonnementen worden niet stilzwijgend verlengd: jaarlijks dus opnieuw aanvragen.

  • Jaarabonnement voor brommobiel bestaat niet in een scholieren-versie. Dus iemand van 16 jaar in een brommobiel dient een volwassen abonnement aanvragen. Dit omdat het voertuig een volledige plek inneemt op de rijweg van de pont.

  • Voor scholieren van 18 jaar en ouder bestaat (onder bepaalde voorwaarden) ook de mogelijk om een scholieren abonnement aan te vragen. Bij de aanvraag moet dan een bewijs van inschrijving van een school in een van de oevergemeentes van Riveer worden meegestuurd.

Vermissing of wijziging abonnement

  • Heb je een abonnement op kenteken en wijzig je van voertuig? Dan bedragen de kosten om het abonnement over te zetten op het nieuwe voertuig € 25,00. Houd rekening met 10 werkdagen voordat je het vernieuwde abonnement in huis hebt.
  • Ben je een jaarabonnement kwijt, doe dan aangifte van vermissing bij de politie of gemeente. Dit bewijs is nodig bij de aanvraag van een vervangend abonnement. Tegen betaling € 25,00 kan er binnen 10 werkdagen een nieuw pasje gemaakt worden. Digitale abonnementen in de Riveer app hebben het voordeel dat ze niet kwijt raken.
  • Neem bij een probleem met uw abonnement,  wijziging of vermissing contact op met het ons. Dan bespreken wat er nodig is om het weer in orde te krijgen.