Controle op vervoersbewijzen bij Riveer

Plaatje met golf voor site HSG2

Controle op vervoersbewijzen bij Riveer

De bemanning aan boord kan te allen tijde vragen om je vervoersbewijs, dus zorg ervoor dat je deze altijd kunt tonen. Dit doe je eenvoudig door je kaartje vooraf aan te schaffen in de Riveer-app en in te checken zodra je op de kade staat en de veerpont ziet naderen. Met een geldig en ingecheckt kaartje stap je vervolgens aan boord. Kun je geen geldig vervoersbewijs laten zien, dan kan de bemanning een sanctie opleggen. Betaal deze direct aan boord om extra administratiekosten te voorkomen, want anders verdubbelt het bedrag.

Check je kaartje in op de kade

Verdere informatie is te vinden in onze algemene voorwaarden, evenals de bedragen voor eventuele sancties, die terug te vinden zijn op onze website onder tarieven. Om ongemakken te voorkomen, raden we aan altijd een geldig vervoersbewijs bij je te hebben. Controleer voor vertrek de actuele dienstregeling in de Riveer-app en check je kaartje in op de kade zodra de veerpont nadert. Het is belangrijk dat je pas incheckt op de kade, voordat je aan boord stapt. Zo blijft je kaartje zichtbaar en zorg je ervoor dat je met de juiste overtocht meegaat.

 

Geen smartphone?
Geen zorgen!  Als laatste vangnet, voor de mensen die niet mobiel kunnen betalen, bieden we aan boord de optie om een enkele overtocht naar de overkant te kopen. Voordelige meerrittenkaarten of dagkaarten aan boord kopen is niet mogelijk; die kun je alleen via de website of app kopen. Betalen aan boord kan alleen met een pinpas, niet met contant geld. Een kaartje kopen kan soms bij een kaartverkoper en als die er niet is bij een kaartautomaat. Let op: reizigers die niet ingecheckt aan boord stappen, hebben zelf de verantwoordelijkheid aan boord gelijk een geldig vervoersbewijs te regelen.