Controle op vervoersbewijzen bij Riveer

Plaatje met golf voor site HSG2

Controle op vervoersbewijzen bij Riveer

De bemanning aan boord kan te allen tijde vragen om je vervoersbewijs, dus zorg ervoor dat je deze altijd kunt tonen. Dit doe je eenvoudig door je kaartje vooraf aan te schaffen in de Riveer-app en in te checken zodra je op de kade staat en de veerpont ziet naderen. Met een geldig en ingecheckt kaartje stap je vervolgens aan boord. Kun je geen geldig vervoersbewijs laten zien, dan kan de bemanning een sanctie opleggen. Betaal deze direct aan boord om extra administratiekosten te voorkomen, want anders verdubbelt het bedrag.

Check je kaartje in op de kade

Verdere informatie is te vinden in onze algemene voorwaarden, evenals de bedragen voor eventuele sancties, die terug te vinden zijn op onze website onder tarieven. Om ongemakken te voorkomen, raden we aan altijd een geldig vervoersbewijs bij je te hebben. Controleer voor vertrek de actuele dienstregeling in de Riveer-app en check je kaartje in op de kade zodra de veerpont nadert. Het is belangrijk dat je pas incheckt op de kade, voordat je aan boord stapt. Zo blijft je kaartje zichtbaar en zorg je ervoor dat je met de juiste overtocht meegaat.

 

Liever geen account in de Riveer-app? 
Dan kun je gebruik maken van de enkele overtocht. Op de kade vind je een QR code voor de enkele overtocht naar de overzijde. Scan deze QR-code en koop je kaartje zonder account. Dit kaartje checkt direct automatisch in voor de eerstvolgende overtocht. Je kunt dit kaartje dus niet voor later bewaren.
Ga je regelmatig met Riveer over? Dan adviseren we een rittenkaart te kopen omdat je dan profiteert van kortingen als je meer kaartjes ineens inkoopt. Voor een rittenkaart heb je een account nodig. Kom je er niet uit of heb je vragen? Bel 0183 659 314