
Controle op vervoersbewijzen bij Riveer
De bemanning aan boord kan te allen tijde vragen om je vervoersbewijs, dus zorg ervoor dat je deze altijd kunt tonen. Dit doe je eenvoudig door je kaartje vooraf aan te schaffen in de Riveer-app en in te checken zodra je op de kade staat en de veerpont ziet naderen. Met een geldig en ingecheckt kaartje stap je vervolgens aan boord. Kun je geen geldig vervoersbewijs laten zien, dan kan de bemanning een sanctie opleggen. Betaal deze direct aan boord om extra administratiekosten te voorkomen, want anders verdubbelt het bedrag.
Check je kaartje in op de kade
Geen smartphone?
Geen zorgen! Als laatste vangnet, voor de mensen die niet mobiel kunnen betalen, bieden we aan boord de optie om een enkele overtocht naar de overkant te kopen. Voordelige meerrittenkaarten of dagkaarten aan boord kopen is niet mogelijk; die kun je alleen via de website of app kopen. Betalen aan boord kan alleen met een pinpas, niet met contant geld. Een kaartje kopen kan soms bij een kaartverkoper en als die er niet is bij een kaartautomaat. Let op: reizigers die niet ingecheckt aan boord stappen, hebben zelf de verantwoordelijkheid aan boord gelijk een geldig vervoersbewijs te regelen.