Meestgestelde vragen
Ga naar deze link : app.riveer.nl en volg het stappenplan om de Riveer-app te installeren.
Ja, op alle schepen is het mogelijk om een enkele reis te kopen met pinpas. Je kan een enkele reis aankopen bij de betaalautomaat op de elektrische schepen rondom Gorinchem of op het veer tussen Brakel en Herwijnen.
Op alle andere schepen koop je een enkele reis bij de controleur aan boord. Op het veer tussen Aalst en Veen koop je een enkele reis bij de schipper.
Heb je kaartjes vooraf aangekocht in de Riveer-app? Deze kan je zelfstandig inchecken door op de knop 'Check nu in' te klikken. Kies voor de juiste overtocht, check niet pas in aan boord maar aan de kade wanneer je de veerpont aan ziet komen varen of voor het moment wanneer je aan boord stapt.
Dit is mogelijk. Een print de kaart uit en de ander gebruikt de kaart via de Riveer-app. Zo blijft het ook overzichtelijk hoeveel kaartjes je nog over hebt, kun je de facturen en de dienstregeling gemakkelijk inzien en ben je op de hoogte van de laatste pushmeldingen.
Kaartjes die je aankoopt met je Riveer account zijn volgens de Algemene Voorwaarden geldig tot één jaar na aankoop (uitgezonderd kaartjes voor speciale evenementen of acties)
Kaartjes zijn gebonden aan het e-mailadres waarmee je de aankoop deed. Wil je je mailadres veranderen waaraan je kaartjes zijn gekoppeld? Dan log je eerst in met je oude mailadres, daarna kun je bij je ACCOUNT , naar MIJN GEGEVENS en daar kun je je zelf e-mailadres aanpassen. Wanneer je niet meer kunt inloggen met je oude mailadres heb je hulp van kantoor nodig info@riveer.nl
Het kan zijn dat het e-mailadres waarmee iemand inlogt in de Riveer-app, niet overeenkomt met het e-mailadres waaraan het abonnement is gekoppeld. Om daarin iets te kunnen wijzigen is hulp van kantoor nodig. Bel naar het havenkantoor op telefoonnummer 0183 659 314 (keuze 1) dan lossen wij het voor je op.
Facturen voor eigen administratie of declaratie regel je gemakkelijk zelf via de Riveer-app. Je hebt dan altijd een account nodig. In je account zie je het kopje Mijn facturen staan. Daar vind je de facturen van je aangekochte reisproducten staan. Koop je aan boord een kaartje? Dan is het helaas niet mogelijk op een bonnetje te ontvangen.
Wanneer er een pushmelding binnenkomt, verschijnt er een rood bolletje rechtsboven in het account icoon (poppetje).
Klik het account icoon aan. Vervolgens zie je onder je account gele blokken, waar de melding beschreven staat.
Een meerrittenkaart kan je enkel aankopen via de Riveer-app of via www.riveer.nl.
Maak je regelmatig gebruik van de veerpont? Dan is een meerrittenkaart voordelig.
Bij aankoop van 10 kaartjes profiteer je van 10% korting, vanaf 20 kaartjes van 20% korting en bij het aankopen van 40 kaartjes profiteer je maar liefst van 30% korting. Kaartjes van Riveer zijn 1 jaar geldig na aankoopdatum.