Meestgestelde vragen
Ga naar deze link : app.riveer.nl en volg het stappenplan om de Riveer-app te installeren.
Aan boord van de elektrische schepen rondom Gorinchem hebben wij een betaalautomaat. Hier kan je een enkele overtocht aankopen. Stap 1. Leg je bankpas op het apparaat, stap 2 kies je gewenste overtocht en stap 3 leg nog een keer je bankpas op het apparaat en betaal voor je overtocht. Let op een dagkaart, een meerrittenkaart, watertaxi kaartjes en een scholierenabonnement kan je alleen in de Riveer-app aankopen. Een combi-ticket voor een overtocht met Riveer en als entree bewijs voor Slot Loevestein kan je aankopen via de website van Slot Loevestein. De QR-code van dit ticket kan je inchecken aan boord bij de betaalautomaat.
Aan boord van het traject Brakel en Herwijnen kan je bij de controleur een kaartje aankopen en bij het veer Aalst bij de schipper. Op al onze schepen kan er enkel met pinpas betaald worden.
Heb je kaartjes vooraf aangekocht in de Riveer-app? Deze kan je zelfstandig inchecken door op de knop 'Check nu in' te klikken. Kies voor de juiste overtocht, check niet pas in aan boord maar aan de kade wanneer je de veerpont aan ziet komen varen of voor het moment wanneer je aan boord stapt.
Sinds 13 september 2023 maken wij gebruik van een vernieuwde Riveer-app. Hier kan je de stappen vinden hoe je de Riveer-app installeert op je smartphone. Het is niet mogelijk om de Riveer-app te downloaden in de Google Play Store of App Store.
Dat kan zeker! Ga in de Riveer-app naar het account icoon rechtsboven. Wijzig je mailadres in het veld wat hiervoor bestemd is en klik op wijzigingen opslaan. Voortaan kan jij je nieuwe e-mailadres gebruiken voor je Riveer account.
Door op de blauwe knop Check nu in te drukken.
Onder Kaartje kopen heb je verschillende opties die je kan kiezen om een kaartje aan te kopen.
Kaartjes die je aankoopt met je Riveer account zijn volgens de Algemene Voorwaarden geldig tot één jaar na aankoop (uitgezonderd kaartjes voor speciale evenementen of acties)
Kaartjes zijn gebonden aan het e-mailadres waarmee je de aankoop deed. Wil je je mailadres veranderen waaraan je kaartjes zijn gekoppeld? Dan log je eerst in met je oude mailadres, daarna kun je bij je ACCOUNT , naar MIJN GEGEVENS en daar kun je je zelf e-mailadres aanpassen. Wanneer je niet meer kunt inloggen met je oude mailadres heb je hulp van kantoor nodig info@riveer.nl
Het kan zijn dat het e-mailadres waarmee iemand inlogt in de Riveer-app, niet overeenkomt met het e-mailadres waaraan het abonnement is gekoppeld. Om daarin iets te kunnen wijzigen is hulp van kantoor nodig. Handigste is om te mailen naar info@riveer.nl onder vermelding van; de naam van de scholier en het mailadres waaraan het abonnement gekoppeld moet worden. Stuur bij een mailbericht ook altijd een telefoonnummer mee zodat we iemand kunnen bereiken als overleg handig is.
Facturen voor eigen administratie of declaratie regel je gemakkelijk zelf via de Riveer-app. Je hebt dan altijd een account nodig. In je account zie je het kopje Mijn facturen staan. Daar vind je de facturen van je aangekochte reisproducten staan. Koop je aan boord een kaartje? Dan is het helaas niet mogelijk op een bonnetje te ontvangen.
Wanneer er een melding binnenkomt, verschijnt er een rood bolletje rechtsboven in het account icoon (poppetje).
Klik het account icoon aan. Vervolgens zie je onder je account gele blokken, waar de melding beschreven staat.
Een meerrittenkaart kan je aankopen vanaf 1 kaartje tot en met zoveel je zelf wil. Vanaf 10 meerrittenkaarten profiteer je van 10% korting, vanaf 20 kaartjes van 20% korting en vanaf 40 kaartjes van maar liefst 30% korting! Vanaf 10 kaartjes wordt de korting automatisch berekend. Ontzettend handig wanneer je met regelmaat overvaart. Vaar je af en toe over, dan is het niet perse voordelig om voor een voordeelkaart te kiezen. Kaartjes van Riveer hebben een geldigheid van 1 jaar na aankoopdatum.
Wil je buiten de reguliere vaartijden van Riveer naar de overkant? Geen probleem! Onze watertaxi is de maatoplossing in het gebied van Werkendam tot Brakel. Ideaal alternatief voor een avondje uit aan de overkant. Bel altijd van te voren de watertaxi kapitein of hij tijd in zijn agenda voor jou wensen op telefoon nummer 0183 659 314 (kies optie 3). Onze reguliere dienstregeling kan je hier bekijken Riveer