Meestgestelde vragen
Ga naar deze link : app.riveer.nl en volg het stappenplan om de Riveer-app te installeren.
Heb je kaartjes vooraf aangekocht in de Riveer-app? Deze kan je zelfstandig inchecken door op de knop 'Check nu in' te klikken. Kies voor de juiste overtocht, check niet pas in aan boord, maar doe dat aan de kade wanneer de veerpont eraan komt of net voordat je aan boord stapt.
Dit is mogelijk. Een print de kaart uit en de ander gebruikt de kaart via de Riveer-app. Zo blijft het ook overzichtelijk hoeveel kaartjes je nog over hebt, kun je de facturen en de dienstregeling gemakkelijk inzien en ben je op de hoogte van de laatste pushmeldingen.
Kaartjes die je aankoopt met je Riveer account zijn volgens de Algemene Voorwaarden geldig tot één jaar na aankoop (uitgezonderd kaartjes voor speciale evenementen of acties). Watertaxi kaartjes zijn altijd aan een datum en tijd gekoppeld en alleen op die tijd te gebruiken.
Kaartjes zijn gebonden aan het e-mailadres waarmee je de aankoop deed. Wil je je mailadres veranderen waaraan je kaartjes zijn gekoppeld? Dan log je eerst in met je oude mailadres, daarna kun je bij je ACCOUNT , naar MIJN GEGEVENS en daar kun je je zelf e-mailadres aanpassen. Wanneer je niet meer kunt inloggen met je oude mailadres heb je hulp van kantoor nodig info@riveer.nl
Het kan zijn dat het e-mailadres waarmee iemand inlogt in de Riveer-app, niet overeenkomt met het e-mailadres waaraan het abonnement is gekoppeld. Om daarin iets te kunnen wijzigen is hulp van kantoor nodig. Bel naar het havenkantoor op telefoonnummer 0183 659 314 (keuze 1) dan lossen wij het voor je op.
Facturen voor eigen administratie of declaratie regel je gemakkelijk zelf via de Riveer-app. Je hebt dan altijd een account nodig. In je account zie je het kopje Mijn facturen staan. Daar vind je de facturen van je aangekochte reisproducten staan. Koop je aan boord een kaartje? Dan is het helaas niet mogelijk op een bonnetje te ontvangen.
Facturen open je door rechts op het download symbool te klikken.
Wanneer de factuur geopend is kan je deze op een Android telefoon de factuur opslaan in je bestanden en op een iPhone kan je een screenshot maken. Heb je het screenshot gemaakt? Swipe het scherm weg om verder te gaan. Een alternatief is om je declaraties te regelen via een computer.
Iedereen vanaf 5 jaar heeft een geldig vervoersbewijs nodig aan boord. Kinderen t/m 4 jaar reizen gratis (maximaal 5 kinderen per begeleider)
Wanneer er een pushmelding binnenkomt, verschijnt er een rood bolletje rechtsboven in het account icoon (poppetje).
Klik het account icoon aan. Vervolgens zie je onder je account gele blokken, waar de melding beschreven staat.
Nee dat is helaas niet mogelijk. De watertaxi kun je niet vrijblijvend reserveren. Met het kopen van kaartjes boek je het schip en de kapitein. Eenmaal aangekochte kaarten worden niet teruggenomen door Riveer. Watertaxikaarten zijn altijd gekoppeld aan datum aan tijd, daarom kun je het kaartje ook niet op een ander moment gebruiken.
Een meerrittenkaart kan je enkel aankopen via de Riveer-app of via www.riveer.nl.
Maak je regelmatig gebruik van de veerpont? Dan is een meerrittenkaart voordelig.
Bij aankoop van 10 kaartjes profiteer je van 10% korting, vanaf 20 kaartjes van 20% korting en bij het aankopen van 40 kaartjes profiteer je maar liefst van 30% korting. Kaartjes van Riveer zijn 1 jaar geldig na aankoopdatum.
Ben je niet in staat om digitaal vooraf een kaartje te kopen via de Riveer app, de website of QR code aan de kade? Dan hebben we als allerlaatste optie: een enkeltje aan boord kopen met je pinpas. Regel dat gelijk zelf als je aan boord komt. Dat doe je bij de controleur of bij een automaat. Je bent zelf verantwoordelijk een geldig vervoersbewijs te regelen. Er zijn alleen enkeltjes naar de overkant te koop op de schepen. Voordelige meerrittenkaarten of dagkaarten kun je alleen kopen via de website of de Riveer-app.