info@riveer.nl 0183 65 93 14

Riveer App

Iedere dag met de pont naar school of werk of zomaar een dagje uit? Het maakt niet: met de Riveer app ga je nog makkelijker heen en weer! De app biedt namelijk de mogelijkheid om alle tickets met je mobiele telefoon te kopen. Van losse tickets tot meerrittenkaarten en abonnementen voor scholieren en volwassenen. Zo heb jij alles voor jouw overtocht gewoon in je broekzak! Daarnaast vind je er de meest actuele dienstregeling en het laatste nieuws over de veerdienst. Vaart de pont volgens afwijkende tijden of niet? De Riveer app waarschuwt je met een gratis pushbericht – ook wanneer het weer opgelost is. Kortom, de app is een handig hulp- én betaalmiddel voor iedereen die weleens met de pont gaat. Download de gratis Riveer app daarom nu via Apple of Android!

Veelgestelde vragen over de Riveer app

Algemeen

Wat is de Riveer app?
De Riveer app is een handig hulp- en betaalmiddel wanneer je gebruik maakt van één van de veerponten van Riveer. Deze veerdienst is actief in drie provincies en zeven gemeenten, van Brakel tot Werkendam.

Wie kan er gebruik maken van de Riveer app?
Wanneer je een mobiele telefoon hebt met iOS of Android zijn alle functionaliteiten van de app voor jou toegankelijk.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Riveer app?
Je kunt de app gratis downloaden in de App Store of de Google Play Store.

Account

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
Ja, om een bestelling te plaatsen moet je jezelf eerst aanmelden in de app.

Hoe kan ik mij aanmelden in de Riveer app?
1. Klik in het menu links bovenin op aanmelden.
2. Vul je e-mailadres in.
3. Vul je voor- en achternaam in;
4. Bevestig je account met de 5-letterige woordcode die je in je mailbox ontvangt.

Hoe kan ik met een ander e-mailadres inloggen?
Om met een ander e-mailadres in te loggen klik je in het menu links bovenin op je naam of foto. Klik op uitloggen. Vervolgens kun je in het menu inloggen met een ander e-mailadres.

Tickets

Hoe koop ik een ticket?
Op het startscherm van de app selecteer je bij van en naar een vertrek- en aankomstplaats (bijvoorbeeld Gorinchem – Woudrichem). Vervolgens klik je op volgende en worden de verschillende tickets getoond. Voeg een ticket toe door op het plusje te klikken. Daarna verschijnt de mogelijkheid om te betalen automatisch onderin het scherm.

Waar vind ik mijn ticket?
Je gekochte losse ticket of meerrittenkaart vind je altijd terug onder de categorie mijn tickets in het menu. Heb je wel betaald, maar zie je het ticket niet terug? neem dan contact met ons op via 0183 – 659 314 of info@riveer.nl of vul het contactformulier in.

Hoelang is mijn gekochte ticket geldig?
Zolang een ticket niet aan boord gescand is, blijft hij geldig in de Riveer app. Zowel losse tickets als meerrittenkaarten zonder datum zijn geldig tot een jaar na wijziging van de tarieven.

Kan ik een verlopen ticket verwijderen?
Dat kan, ga naar mijn tickets en druk op selecteer rechts bovenin het scherm. Vink de tickets aan die je wilt verwijderen. Onder de stipjes rechts bovenin vind je de optie verwijder.

Betaling

Hoe betaal ik?
Je rekent gemakkelijk af via iDEAL, zodra je de stappen van je bestelling hebt doorlopen.

Betaaloverzicht of factuur van ticket of abonnement versturen
Voor eigen administratie of declaratie is het mogelijk om jezelf een betaaloverzicht te sturen van je aankoop. Ga naar mijn tickets en druk op selecteer recht bovenin. Vink de tickets aan waarvan je een betaaloverzicht wilt ontvangen. Onder de stipjes recht bovenin vind je de optie verzend. Je ontvangt dan meteen een factuur/betaaloverzicht op het e-mailadres waarmee je bent ingelogd in de app. In dit overzicht staat de datum van aankoop, het soort ticket en de prijs inclusief of exclusief BTW. Op diezelfde manier is het mogelijk om het betaaloverzicht van een jaarabonnement te versturen.

Jaarabonnementen

Hoe krijg ik toegang tot mijn abonnement in de Riveer app?
Wanneer je een jaarabonnement hebt aangevraagd via de website, download je de Riveer app om toegang te krijgen tot je abonnement. Vervolgens meld je jezelf aan met hetzelfde e-mailadres als je hebt ingevuld onder abonnementhouder in de aanvraag. Na het aanmelden in de app is een besteld abonnement meteen zichtbaar onder mijn abonnementen.

Wanneer staat mijn abonnement in de Riveer app?
zodra een bestelling is afgerond, staat het abonnement meteen onder de categorie mijn abonnementen in de Riveer app. Ook wanneer het abonnement nog niet is ingegaan, is deze al zichtbaar. Het abonnement zal als ongeldig worden gescand aan boord wanneer de datum in de toekomst ligt. Maar je kunt na een bestelling dus wel meteen controleren of alles goed is gegaan en klopt.

Mijn abonnement is niet zichtbaar in de Riveer app. Hoe kan dit?
Een abonnement aangevraagd via de website, aangemeld in de Riveer app, maar zie je je abonnement niet terug? Dan kan het zijn dat het e-mailadres in de aanvraag niet overeen komt met het e-mailadres in de Riveer app. Je kunt dit nazien in de bevestigingsmail van de aanvraag. Dit e-mailadres kun je zelf niet meer wijzigen, maar doen wij voor je. Neem daarom contact op via info@riveer.nl of bel naar 0183 – 659 314.

Vraag je als ouder of werkgever een abonnement aan?
Bij de aanvraag vul je bij abonnementhouder het e-mailadres in van degene waarvoor het abonnement bedoeld is. Dit omdat de app wordt gedownload op de mobiele telefoon van degene die overvaart. Het is niet mogelijk om een abonnement voor meerdere personen op één telefoon te hebben.

Betaaloverzicht of factuur van ticket of abonnement versturen
Voor eigen administratie of declaratie is het mogelijk om jezelf een betaaloverzicht te sturen van je aankoop. Ga naar mijn tickets en druk op selecteer recht bovenin. Vink de tickets aan waarvan je een betaaloverzicht wilt ontvangen. Onder de stipjes recht bovenin vind je de optie verzend. Je ontvangt dan meteen een factuur/betaaloverzicht op het e-mailadres waarmee je bent ingelogd in de app. In dit overzicht staat de datum van aankoop, het soort ticket en de prijs inclusief of exclusief BTW. Op diezelfde manier is het mogelijk om het betaaloverzicht van een los ticket of meerrittenkaart te versturen.

Contactformulier

Staat je vraag er niet bij, is een ticket of abonnement niet zichtbaar in de app of krijg je een foutmelding? Neem dan contact op met Riveer. Wij streven ernaar om je vraag dezelfde dag nog te beantwoorden. Sommige vragen over je account of je betaling kunnen echter alleen door de supportafdeling van Ease2Pay worden beantwoord. Daarom adviseren we je om onderstaand contactformulier zo volledig mogelijk in te vullen. Je vraag wordt dan zo snel mogelijk beantwoord.