Vragen over de Riveer-app
Veelgestelde vragen
Met een smartphone kan je gebruik maken van de Riveer-app. Zowel Android als iPhone toestellen.
kunt kaartjes van Riveer op verschillende manieren aankopen. Hier zijn de opties:
1. Via de Riveer-app
- Installeer de app: Lees hier hoe je dat doet
- Account aanmaken: Maak een account aan met je e-mailadres, voornaam, achternaam en telefoonnummer, dit zijn verplichte velden om in te vullen.
- Eenmalige verificatie: Log in met een verificatiecode die naar je e-mailadres wordt gestuurd (check je spam als je deze niet ontvangt).
- Kaartjes kopen: Koop je kaartjes eenvoudig via de app. Aangekochte kaartjes kun je downloaden en afdrukken als PDF.
2. Via de website
- Je kunt ook kaartjes kopen via de Riveer-website. Houd er rekening mee dat je elke keer opnieuw moet inloggen met een verificatiecode.
3. QR-code scannen
- Scannen van de QR-code op de bebording aan de kade met je smartphone is ook mogelijk. Vul je e-mailadres in en betaal met iDeal. Houdt vervolgens je scherm open na het aankopen van een enkele overtocht of druk op de knop 'Download kaartje' wanneer je op de knop gedrukt hebt, kan je de kaartjes terugvinden in de Download map op je smartphone.
4. Papieren kaartje
- Na aankoop van een papieren kaartje, klik je op het witte gedeelte van het kaartje en kies je 'Download kaart' om een PDF te krijgen die je kunt afdrukken. Wanneer je met een papieren kaart aan boord stapt. Moet de kaart bij de betaalautomaat aan boord nog ingecheckt worden. Anders reis je zonder geldig vervoersbewijs over.
5. Aan boord kopen
- Je kunt ook een kaartje kopen bij de betaalautomaat aan boord. Let op: je ontvangt geen fysiek kaartje of bonnetje. Facturen zijn enkel beschikbaar wanneer je kaartjes hebt aangekocht in de Riveer-app.
Met deze opties kun je snel en gemakkelijk je Riveer-kaartjes kopen!
Volgens de Algemene Voorwaarden zijn kaartjes geldig tot één jaar na aankoop (uitgezonderd kaartjes voor speciale evenementen of acties)
Kaartjes zijn gebonden aan het e-mailadres waarmee je bent ingelogd. Wanneer je graag een ander e-mailadres wilt gebruiken, kan je deze zelfstandig veranderen in de Riveer-app. Wanneer je de Riveer-app opent zie je rechtsboven een profiel icoon staan, klik hierop. Vervolgens zie je een veld staan 'Mijn gegevens' klik hier op. Verander je e-mailadres en klik op de knop ' Wijzigingen opslaan'.
Facturen kan je alleen terugvinden in de Riveer-app. Wanneer je de Riveer-app opent, klik je rechtsboven op het account icoon. Vervolgens klik je op het veld 'Mijn facturen'. Hier staan alle facturen van je aangekochte kaartjes op een rij.
Een kaartje die eerder op de dag is geactiveerd, kan je tot 23.59 uur terugzien onder 'mijn kaart' in de Riveer-app. Bij een geactiveerd kaartje om de juiste tijd van de overtocht zal de rand om het kaartje een groene kleur krijgen. Na enkele minuten zal dit kaartje niet meer actief zijn en krijgt het een kaartje een volledig grijze kleur. De kaart kan je dan terugvinden onder 'mijn kaart'. Deze komt onder de kaartjes te staan die nog ingecheckt kunnen worden.