info@riveer.nl 0183 65 93 14

Riveer App

Download de Riveer App

De Riveer-app is te downloaden via de Appstore (voor iPhone) of Playstore (voor Android) Stap over op de Riveer-app, en ervaar het gemak van de dienstregeling op zak en digitaal betalen aan boord met de Riveer app op je mobiel.

App voor al onze reizigers

Onder de veerdiensten is de Riveer-app een primeur. Riveer biedt klanten hiermee de mogelijkheid om digitaal te betalen, dus geen contant geld meer nodig. Daarnaast heb je met de app ook altijd de actuele dienstregeling, nieuws, tips en acties bij de hand. Voor het gemak van de App maakt het niet uit of je veel gebruik maakt van Riveer of een incidentele gebruiker bent. De gratis Riveer App is voor iedereen handig, veilig en snel.

DRIS

Riveer heeft een verbindende functie tussen drie provincies en zeven oevergemeentes. Om die functie te versterken, werken wij constant aan de optimalisering van het gebruikersgemak. Ook ons nieuwe interactieve Digitale Reizigers Informatie Systeem zal reizen met het veer makkelijker én leuker maken. Zo worden bij aanlegsteigers niet alleen de actuele aankomst- en vertrektijden getoond, de veren zijn ook op hun route te volgen!

Veel gestelde vragen

Heb je vragen?
Kom je ergens niet uit, kijk dan even of je het antwoord hieronder ziet. Ze zijn per rubriek omschreven met vraag en antwoord. Handig als je het even niet weet of iets wilt checken.

Algemeen

Wat is Riveer?
Riveer is een veerdienst die in 3 provincies en 7 gemeentes actief is. Naast verschillende vaste verbindingen heeft Riveer ook schepen die als watertaxi inzetbaar zijn.
Hoe betaal ik met Riveer?
Betalen in de Riveer-app kan gemakkelijk via iDEAL.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Riveer?
Het plaatsen en betalen van een bestelling is gratis. Bovendien kun je Riveer gratis downloaden in de App Store of Google Play Store.
Wie kan gebruik maken van Riveer?
De Riveer-app is er voor iedereen en werkt op toestellen met iOS of Android.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling afrekenen?
Via ‘kaartje kopen’, kiest u op welk traject u een kaartje wilt kopen. Wanneer u op het geselecteerde traject aangeeft welke tickets u wilt kopen (bv. enkele reis of 10-rittenkaart), dan verschijnt in uw beeldscherm de mogelijkheid om af te rekenen. Hier klikt u op en kunt dan direct de betaling doen.
Betaaloverzicht versturen
Het is mogelijk om jezelf snel en simpel vanuit de app een betaaloverzicht te sturen van de tickets die je hebt gekocht. Voor eigen administratie of declaratie. Ga na Mijn tickets, ga naar selecteer rechts boven in het scherm, vink de tickets aan die je in een betaaloverzicht wilt ontvangen, druk op verzend rechts boven in het scherm. U ontvangt dan gelijk een overzicht op het mailadres waarmee u in de Riveer app inlogt. In het betaaloverzicht dat op uw naam staat ziet u datum aankoop tickets, prijs incl. en excl. btw en het traject of het soort dagkaart. Ongeldige tickets blijven nog 1 jaar in het overzicht staan. Op dezelfde wijze kunt u ook de betaling van een jaarabonnement mailen.

Jaarabonnementen

Is Wifi aan boord genoeg?
Wanneer u afhankelijk bent van Wifi en zelf geen internet op uw telefoon heeft, dan maakt u aan boord gebruik van de Wifi van Riveer. Zorg er wel voor dat u een screenshot heeft gemaakt van uw abonnement, dan kan de schipper of matroos altijd uw abonnement controleren wanneer er in het uiterste geval geen Wifi aan boord is. Wanneer er Wifi is, moet het abonnement vanuit de Riveer App getoond te worden.
Aanmelden in de Riveer App.
Wanneer u een jaarabonnement heeft aangevraagd via onze website, dan dient u de Riveer App te downloaden en zich daarna aan te melden (bovenin het schermpje van de Riveer app) Aanmelden doet u met hetzelfde e-mailadres dat u bij de aanvraag onder abonnementhouder heeft ingevuld. Na het aanmelden in de Riveer app is een besteld abonnement gelijk zichtbaar onder ‘mijn abonnementen’.
Geen abonnement zichtbaar in de app?
Heeft u een abonnement aangevraagd via de website, vervolgens aangemeld in de Riveer app en ziet u geen abonnement staan? Dan kan het zijn dat het mailadres in de aanvraag niet overeen komt met het mailadres Riveer app. U kunt dit nazien in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen nadat het jaarabonnement is aangevraagd. U kunt dit mailadres niet meer zelf wijzigen. Stuur een mail naar info@riveer.nl met de naam van de abonnementhouder en zijn of haar mailadres. Wij herstellen dat dan.
Vragen en opmerking via de mail versturen naar Riveer?
Laat ons weten wanneer u ergens tegenaan loopt bij de aanvraag. Dat is vaak het makkelijkste via de mail. Zet altijd uw eigen telefoonnummer in de mail zodat we u kunnen terugbellen om te overleggen.
Vraag je als ouder of werkgever een abonnement aan?
Let er dan op dat je bij abonnementhouder de mailadressen van de kinderen/werknemer opgeeft. Hij of zij gaat met zijn/haar eigen mobiel over met de pont, en daar moet ook het abonnement op komen. De kinderen moeten met eigen mailadres aanmelden in de Riveer app en dat mailadres moet overeen komen met het mailadres bij de aanvraag.
Wanneer staat mijn abonnement in de Riveer app?
Onder het kopje Mijn abonnementen in het menu van de Riveer app, zie je gelijk na een afgeronde bestelling je abonnement staan. Ook wanneer het abonnement nog niet is ingegaan kun je het al wel zien. Het abonnement zal als ongeldig worden gescand aan boord wanneer de datum in de toekomst ligt. Maar je kunt na een bestelling, dus wel gelijk controleren of alles goed is gegaan en klopt.
Waar moet een pasfoto aan voldoen?
Abonnementen die op naam staan hebben een pasfoto nodig. Deze foto is in de Riveer app zichtbaar wanneer U het abonnement toont.  De pasfoto (van kruin tot schouders) moet goed gelijkend zijn en het gezicht is volledig zichtbaar. U bent zelf verantwoordelijk voor een goed gelijkende foto. Zonder een juiste pasfoto is een abonnement ongeldig en/of kan het langer duren voordat je een geldig jaarabonnement hebt.
Iets verkeerd ingevuld in de aanvraag?
Is er iets mis gegaan bij de aanvraag zoals een fout in de naam, de geboortedatum, datum geldigheid, mailadres of pasfoto? Dan kunt u dat zelf niet meer wijzigen. Stuur een mail naar info@riveer.nl en leg duidelijk uit om welk abonnement het gaat (traject en naam etc.) en wij zullen het herstellen voor u. Gegevens laten wijzigen kan niet op stel en sprong en zal altijd even tijd overheen gaan.
Geen bevestigingsmail ontvangen?
Ontvangt u geen bevestigingsmail bij het registreren van de Riveer app?  Kijk dan ook even in spambox (ongewenste mail). Met name bij @hotmail en @gmail adressen komt het voor dat de bevestigingsmail in de spambox belandt.
De Smart Wallet
De Smart Wallet betaalmethode is 1 oktober 2017 komen te vervallen. Wanneer u het tegoed er niet zelf hebt afgehaald, zal het worden teruggestort op het rekeningnummer die u als laatst gebruikt hebt om de SmartWallet op te laden.
Winkelwagen
We vonden dat de gebruiker teveel handelingen moest verrichten voor het aankopen van tickets door gebruik te maken van een winkelwagen. Nu kunt u rechtstreeks vanuit de dienstregeling uw tickets selecteren en betalen via iDeal.
Betaaloverzicht
Het is mogelijk om jezelf een mail te sturen met daarin een betaaloverzicht dat te gebruiken is voor declaraties of eigen administratie. Ga naar Mijn abonnementen, kies rechts boven in het scherm voor selecteer, vink het abonnement aan, druk rechts boven op verzend. In de mailbox waarmee u inlogt in de Riveerapp zit gelijk het betaaloverzicht van het abonnement; met uw naam, soort abonnement, prijs incl en excl btw en datum aankoop.

Mijn account

Hoe kan ik mij aanmelden in de Riveer App?
1.    Klik in het menu op ‘Aanmelden’;
2.    Vul je e-mailadres in;
3.    Vul je voor- en achternaam in;
4.    Bevestig je account in de e-mail die je hebt ontvangen.
Hoe kan ik met een ander e-mailadres inloggen?
Om met een ander e-mailadres in te loggen klik je in het menu op je naam (of foto) links bovenin het scherm. Klik op ‘Uitloggen’. Vervolgens kun je in het menu inloggen met een ander e-mailadres.
Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
Ja, om een bestelling te plaatsen moet je je eerst aanmelden.

Kaartje kopen

Hoe kan ik een kaartje kopen?
Op het startscherm kan de vertrekhaven worden gekozen. Vervolgens worden bij de keuze van aankomsthaven de mogelijkheden getoond. Na hier een keuze te hebben gemaakt, kan op ‘volgende’ worden geklikt en worden de mogelijkheden getoond. Wanneer u een kaartje om te kopen heeft geselecteerd, verschijnt de mogelijkheid in beeld om te betalen.
Waar vind ik de vertrektijden van de lijnen?

Klik in het menu op ‘Vertrekpunten’, kies vervolgens de vertreklocatie. Dan zie je het overzicht van de eerstvolgende vertrektijden.
Waar vind ik mijn tickets?
Klik in het menu op ‘Mijn tickets’. Hier vind je alle tickets die je hebt betaald.

Contact over foutmeldingen

Stuit op één van de onderstaande zaken:

  • Betaling lukt niet in de app
  • Mijn kaart is niet zichtbaar in “mijn tickets” maar er is wel betaald

Bel dan met 050-3183039 of mail support@move4mobile.com Dan kan er bekeken worden wat er aan de hand is. Handig is om uw eigen telefoonnummer in de mail te zetten zodat de helpdesk ook altijd even naar u kan bellen met vragen.

Instructie video Riveer App