info@riveer.nl 0183 65 93 14

Riveer App

Download de Riveer App

De Riveer-app is te downloaden via de Appstore (voor iPhone) of Playstore (voor Android) Stap over op de Riveer-app, en ervaar het gemak van de dienstregeling op zak en digitaal betalen aan boord met de Riveer app op je mobiel.

App voor al onze reizigers

Onder de veerdiensten is de Riveer-app een primeur. Riveer biedt klanten hiermee de mogelijkheid om digitaal te betalen, dus geen contant geld meer nodig. Daarnaast heb je met de app ook altijd de actuele dienstregeling, nieuws, tips en acties bij de hand. Voor het gemak van de App maakt het niet uit of je veel gebruik maakt van Riveer of een incidentele gebruiker bent. De gratis Riveer App is voor iedereen handig, veilig en snel.

DRIS

Riveer heeft een verbindende functie tussen drie provincies en zeven oevergemeentes. Om die functie te versterken, werken wij constant aan de optimalisering van het gebruikersgemak. Ook ons nieuwe interactieve Digitale Reizigers Informatie Systeem zal reizen met het veer makkelijker én leuker maken. Zo worden bij aanlegsteigers niet alleen de actuele aankomst- en vertrektijden getoond, de veren zijn ook op hun route te volgen!

Veel gestelde vragen

Heb je vragen?
Kom je ergens niet uit, kijk dan even of je het antwoord hieronder ziet. Ze zijn per rubriek omschreven met vraag en antwoord. Handig als je het even niet weet of iets wilt checken.

Algemeen

Kan ik een overzicht van mijn transacties maken?
Ja, dat kan. Kijk in het menu onder ‘Mijn Transacties’. Selecteer je gewenste transacties en klik vervolgens op het e-mailicoontje en je geselecteerde transacties worden als PDF naar je gemaild.

Wat is Riveer?
Riveer is een veerdienst die in 3 provincies en 7 gemeentes actief is. Naast verschillende vaste verbindingen heeft Riveer ook schepen die als watertaxi inzetbaar zijn.

Hoe betaal ik met Riveer?
Betalen in de Riveer-app kan gemakkelijk via je eigen SmartWallet, maar ook via iDEAL of PayPal.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Riveer?
Het plaatsen en betalen van een bestelling is gratis. Bovendien kun je Riveer gratis downloaden in de App Store of Google Play Store.

Wie kan gebruik maken van Riveer?
De Riveer-app is er voor iedereen en werkt op toestellen met iOS of Android.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling afrekenen?
Ga rechtsboven naar je winkelmandje;
Klik op ‘Bestellen’;
Betaal met één klik via je SmartWallet of kies een andere betaalmethode.

Waar vind ik mijn transacties?
In het menu onder ‘Mijn Transacties’. Hier vind je alle betalingen.

Jaarabonnementen
  • Is Wifi aan boord genoeg?
    Wanneer u afhankelijk bent van Wifi en zelf geen internet op uw telefoon heeft, dan maakt u aan boord gebruik van de Wifi van Riveer. Zorg er wel voor dat u een screenshot heeft gemaakt van uw abonnement, dan kan de schipper of matroos altijd uw abonnement controleren wanneer er in het uiterste geval geen Wifi aan boord is. Wanneer er Wifi is, moet het abonnement vanuit de Riveer App getoond te worden.
  • Registreren in de Riveer App.
    Wanneer u een jaarabonnement heeft aangevraagd via onze website, dan dient u de Riveer App te downloaden en zich daarna eenmalig te registreren (bovenin het schermpje van de Riveer app) Registreren doet u met hetzelfde e-mailadres dat u bij de aanvraag onder abonnementhouder heeft ingevuld. Na het registreren, logt u in op de Riveer app. Een besteld abonnement is gelijk zichtbaar in mijn abonnementen.
  • Geen abonnement zichtbaar in de app?
    Heeft u een abonnement aangevraagd via de website, vervolgens zich geregistreerd én ingelogd in de Riveer app en ziet u geen abonnement staan? Dan kan het zijn dat het mailadres in de aanvraag niet overeen komt met het mailadres Riveer app. U kunt dit nazien in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen nadat het jaarabonnement is aangevraagd. U kunt dit mailadres niet meer zelf wijzigen. Stuur een mail naar info@riveer.nl met de naam van de abonnementhouder en zijn of haar mailadres. Wij herstellen dat dan.
  • Vragen en opmerking via de mail versturen naar Riveer?
    Laat ons weten wanneer u ergens tegenaan loopt bij de aanvraag. Dat is vaak het makkelijkste via de mail. Dan belt iemand van Riveer u terug die met u mee kan kijken naar uw specifieke vraag. Geef daarom altijd een telefoonnummer op in de mail zodat we u kunnen terug bellen om te overleggen.
  • Vraag je als ouder scholierenabonnementen aan?
    Let er dan op dat je bij abonnementhouder de mailadressen van ieder afzonderlijk kind opgeeft. Hij of zij gaat met een eigen mobiel over waar  het abonnement op moet komen. De kinderen moeten met eigen mailadres registreren in de Riveer app en dat mailadres moet overeen komen met het mailadres bij de aanvraag.
  • Wanneer staat mijn abonnement in de Riveer app?
    Onder het kopje Mijn abonnementen in het menu van de Riveer app, zie je gelijk na een afgeronde bestelling je abonnement staan. Ook wanneer het abonnement nog niet is ingegaan kun je het al wel zien. Het abonnement zal als ongeldig worden gescand aan boord wanneer de datum in de toekomst ligt. Maar je kunt na een bestelling, dus wel gelijk controleren of alles goed is gegaan en klopt.
  • Staat de geldigheidsdatum niet goed?
    Het gebeurt wel een dat de startdatum van het abonnement op 2018 staat in plaats van 2017. Als dit bij u zo is, wacht dan 24 uur. Binnen deze tijd wordt de datum aangepast. Mocht dit niet gebeuren, mail ons hier dan over, dan zetten wij dit handmatig goed. En geef aan op welk e-mailadres uw Riveer App staat, dan zetten zijn dit weer goed. U kunt ons mailen via info@riveer.nl.
  • Waar moet een pasfoto aan voldoen?
    Abonnementen die op naam staan hebben een pasfoto nodig. Deze foto is in de Riveer app zichtbaar wanneer U het abonnement toont.  De pasfoto (van kruin tot schouders) moet goed gelijkend zijn en het gezicht is volledig zichtbaar. U bent zelf verantwoordelijk voor een goed gelijkende foto. Zonder een juiste pasfoto is een abonnement ongeldig en/of kan het langer duren voordat je een geldig jaarabonnement hebt.
  • Iets verkeerd ingevuld in de aanvraag?
    Is er iets mis gegaan bij de aanvraag zoals een fout in de naam, de geboortedatum, mailadres of pasfoto? Dan kunt u dat zelf niet meer wijzigen. Stuur dan een mailtje naar info@riveer.nl en leg duidelijk uit om welk abonnement het gaat (traject en naam etc) en wij zullen het herstellen voor u. Gegevens laten wijzigen kan niet op stel en sprong en zal altijd even tijd overeen gaan.
  • Geen bevestigingsmail ontvangen?
    Ontvangt u geen bevestigingmail bij het registreren van de Riveer app?  Kijk dan ook even in spambox. (ongewenste mail). Met name bij @hotmail en @gmail adressen komt het voor dat de bevestigingsmail in de spambox belandt.

Mijn account

Hoe kan ik een account aanmaken?
1.    Klik in het menu op ‘Registreren’
2.    Vul je e-mailadres in;
3.    Vul je voor- en achternaam in;
4.    Bevestig je account in de e-mail die je hebt ontvangen.

Hoe kan ik met een ander account inloggen?

Om met een ander account in te loggen klik je in het menu op je naam links bovenin het scherm. Klik op ‘Uitloggen’. Vervolgens kun je in het menu inloggen met een ander account.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
Ja, om een bestelling te plaatsen moet je eerst een account aanmaken.

SmartWallet

Wat is de SmartWallet?
De SmartWallet is je mobiele portemonnee die je kunt koppelen aan je bankrekening. Daarmee betaal je met één klik in Riveer.

Hoe activeer ik mijn SmartWallet?

Klik in het menu op SmartWallet opladen en volg de stappen.

Hoe werkt de SmartWallet?
Voordat je de SmartWallet kunt gebruiken moet je de SmartWallet opwaarderen met iDEAL of een opwaardeerkaart. Je kunt er ook voor kiezen om direct je bankrekening te koppelen via ‘Automatisch opwaarderen’. Zodra je een bestelling plaatst in MyOrder, kun je kiezen uit verschillende betaalmethoden, waaronder je SmartWallet. Met de SmartWallet reken je met één klik direct af vanuit je MyOrder-tegoed, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld iDEAL of creditcard.

Wat is MyOrder?
MyOrder is een app waarmee je mobiel kunt bestellen en betalen bij meer dan 14.500 locaties in Nederland. Koop bijvoorbeeld je parkeerkaartje, je ticket voor de bioscoop, voor een pretpark, je Thuisbezorgd-maaltijd en nog veel meer eenvoudig via je telefoon. Bestel en betaal met gemak wat jij nodig hebt in je leven, sta niet meer te wachten in de rij bij de kassa en gebruik je telefoon als portemonnee. Geen gedoe met contant geld, betaalpassen of spaarkaarten.

Hoe betaal ik met PayPal?
Betalen met PayPal doe je met je eigen PayPal-account. Voer eenmalig je accountgegevens in en je PayPal-account gekoppeld aan MyOrder.

Hoe betaal ik met iDEAL?
Betalen met iDEAL doe je direct vanaf je bankrekening. Bij het betalen word je doorgestuurd naar de Mobiel Bankieren-app van je bank of naar online Internetbankieren. Met iDEAL kun je ook je SmartWallet opwaarderen.

Hoe sluit ik mijn SmartWallet?

Jammer dat je je SmartWallet wilt opzeggen. Stort eerst je SmartWallet saldo terug naar je bankrekening. Dit kun je doen onder ‘SmartWallet’ in het menu. Neem daarna contact op via info@myorder.nl of bel naar +31 20 820 20 39.

Waarom is mijn SmartWallet geblokkeerd?
Eén van de oorzaken kan zijn dat het niet gelukt is om het via automatisch opladen opgewaardeerde bedrag met je bankrekening te verrekenen. Andere oorzaken zijn ook mogelijk. Neem contact op met info@myorder.nl of bel naar +31 20 820 20 39 , dan helpen we je graag.

Hoe deblokkeer ik mijn SmartWallet?
Neem contact op via info@myorder.nl of bel naar +31 20 820 20 39, dan helpen we je graag

Hoe werkt ‘Betaal je vrienden’?
Met MyOrder kun je kosteloos – zonder tussenkomst van een bank – geld overmaken naar je vrienden. Ze moeten dan wel ook MyOrder met de SmartWallet gebruiken. Ga daarvoor naar ‘Betaal je vrienden’ onder het kopje ‘SmartWallet’ in het MyOrder-menu.

Hoe kan ik mijn SmartWallet-tegoed terugstorten naar mijn bankrekening?
Onder ‘SmartWallet’ in het MyOrder-menu vind je ‘Terugstorten naar rekening’. Let op: omdat je bankrekening hiervoor gekoppeld moet zijn, vragen we je om eenmalig € 0,01 op te waarderen naar je SmartWallet. Dit kun je daarna uiteraard weer terugstorten.

Hoe activeer ik Automatisch Opwaarderen?
Klik op ‘SmartWallet’ in het menu en selecteer Automatisch Opwaarderen. We vragen om je bankrekening eenmalig te koppelen door een opwaardering van € 0,01 te doen via iDEAL en om je verzoek te ondertekenen in de app.

Hoe werkt Automatisch Opwaarderen?

Als je Automatisch Opwaarderen activeert kun je altijd en overal betalingen doen, zonder dat er saldo hoeft te staan in je SmartWallet. Als je een betaling wilt doen terwijl je SmartWallet saldo ontoereikend is, wordt dit later met je bankrekening verrekend. Zo kun je op elk moment betalingen doen.

Wat betekent de term ‘resterend opwaardeerlimiet’?
Als je per jaar € 500,- mag opwaarderen en je hebt inmiddels al € 100,- hebt opgewaardeerd dan mag je nog €400,- in dat jaar opwaarderen. Dat is je resterend opwaardeerlimiet.

Kan ik mijn opwaardeerlimiet verhogen?
Ja, dat kan. Standaard heb je € 500,- bestedingsruimte per jaar. Dat kun je verhogen naar € 2500,-. We vragen je dan we een aantal gegevens in te vullen, zoals je naam en geboortedatum. Wil je verhogen naar € 10.000,-? Dan vragen we je naast je gegevens om een scan te maken van je paspoort en je ‘bestaansbewijs’. Dit is een document waar zowel je naam als adres opstaat, bijvoorbeeld een brief van een energieleverancier.

Wat betekent de term ‘opwaardeerlimiet’?
Afhankelijk van het aantal gegevens die je bij ons registreert wordt een opwaardeerlimiet per jaar aan je toegekend.
Hoe activeer ik de SmartWallet op een nieuwe telefoon?
Download MyOrder, klik in het menu op ‘Zet SmartWallet aan’ en volg de stappen.

Hoe veilig is de SmartWallet?

MyOrder en de SmartWallet voldoen aan de hoogste eisen van veilig mobiel betalingsverkeer.

Wat kost de SmartWallet?

De SmartWallet is gratis, net als de hele MyOrder-app. Alleen voor de Parkeerfunctie in de app betaal je € 0,22 per transactie, maar zelfs daarmee zijn we de goedkoopste van Nederland.

Zijn er beperkingen bij het opwaarderen?

Ja, afhankelijk van het aantal gegevens dat je bij MyOrder geregistreerd hebt zijn er beperkingen voor het opwaarderen. Wil je meer informatie? Neem dan contact op via info@myorder.nl of +31 20 820 20 39.

Hoe kan ik de SmartWallet opwaarderen?
Voordat je de SmartWallet kunt gebruiken moet je de SmartWallet opwaarderen. Dat kan met iDEAL. Je kunt er dan voor kiezen om direct je bankrekening te koppelen.

Waarom biedt MyOrder de SmartWallet?
MyOrder streeft naar een wereld zonder fysieke portemonnee, zodat je altijd en overal betalingen kunt doen met je mobiele telefoon. Met de SmartWallet willen we op termijn je fysieke portemonnee vervangen.

Waar vind ik mijn transacties?

In het MyOrder-menu onder ‘Mijn Transacties’. Hier vind je alle betalingen.

Wat moet je doen bij een onbekende transactie?
Neem contact op via info@myorder.nl of +31 20 820 20 39 , dan helpen we je graag.

Wat is Twikey?

Twikey is onze partner die vastlegt dat MyOrder geld van je rekening mag incasseren als je ‘Automatisch opwaarderen’ aanzet. Het vastleggen van je handtekening doen we volledig elektronisch.

Wat is Wirecard?

Tijdens de registratie vragen we je om de Wirecard-voorwaarden te accepteren. Wirecard is onze leverancier van de SmartWallet. Wil je meer weten over Wirecard? Klik dan hier.

PayPal

Wat is PayPal One Touch?
Met PayPal One Touch kun je in de MyOrder-app met één klik betalen met PayPal. Je hoeft dus niet meer in te loggen met je PayPal-account.

Hoe zet ik tegoed op mijn PayPal-app?
1.  Open de PayPal-app;
2. Ga naar ‘Wallet’;
3. Klik op de ‘+’ bovenin het scherm;
4. Je kunt nu kiezen je Wallet te vullen via creditcard of vanaf je bankrekening;
5. Doorloop de stappen en voltooi je opwaardering.

Hoe werkt betalen met PayPal in MyOrder?
Om met PayPal te betalen in MyOrder dien je eenmalig je PayPal-account te koppelen aan MyOrder.

Hoe betaal ik met PayPal?

Bij het betaalscherm kies je voor de optie ‘PayPal’. Wanneer je account nog niet gekoppeld is aan MyOrder, dien je eenmalig je gegevens in te vullen. Zodra je gegevens compleet zijn, kun je betalen. Wanneer je PayPal eenmaal gebruikt hebt, staan je gegevens in de app en is je PayPal-account gekoppeld.

Kaartje kopen

Hoe kan ik een kaartje kopen?
Op het startscherm kan de vertrekhaven worden gekozen.  Vervolgens worden bij de keuze van aankomsthaven de mogelijkheden getoond. Na hier een keuze te hebben gemaakt, kan op volgende worden geklikt en worden de mogelijkheden getoond. Deze kunnen worden toegevoegd aan het mandje en vervolgens worden afgerekend.

Waar vind ik de vertrektijden van de lijnen?

Klik in het menu op ‘Vertrekpunten’, kies vervolgens de vertreklocatie. Hier vind je het overzicht van de eerstvolgende vertrektijden.

Waar vind ik mijn tickets?
Klik in het menu op ‘Mijn tickets’. Hier vind je alle tickets die je hebt betaald.

Contact over foutmeldingen

Stuit op één van de onderstaande zaken:

  • Betaling lukt niet in de app
  • Mijn kaart is niet zichtbaar in “mijn tickets” maar er is wel betaald

Bel dan met 050-3183039 of mail info@myorder.nl  Dan kan er bekeken worden wat er aan de hand is.

Instructie video Riveer App