BELANGRIJKE UPDATE: Introductie extra service voor tickets uitgesteld naar 13 september a.s.

Plaatje met golf voor riveer

BELANGRIJKE UPDATE : Introductie extra service voor tickets uitgesteld naar 13 september a.s.

De aankondiging van de verandering in de Riveer app en het betalingssysteem riep verschillende reacties op.
Na een zorgvuldige overweging starten we hier niet 8 augustus maar 13 september mee. Zo zorgen we ervoor dat reizigers goed voorbereid zijn op de aangepaste werkwijze. We nemen hiermee bewust meer tijd voor een grondige introductie en uitleg van de app.

Vernieuwde app vanaf 13 september

De meeste reizigers kopen al een kaartje vooraf. Vanaf 13 september is het kopen van een kaartje nog makkelijker te regelen op je smartphone of via onze website. Dit kan snel en simpel vooraf thuis, maar ook met een smartphone (als je moet wachten) op de kade. Daar scan je een QR code met je mobiel en regel je een kaartje. Je ontvangt direct een digitaal kaartje waarmee je aan boord kunt. Hiermee wordt betalen aan boord via pin overbodig. De betaling gebeurt namelijk direct online.

Hulp bij aankoop ticket voor wie dat nodig heeft

Veranderingen zijn altijd even wennen; voor reizigers en voor
Riveer. We begrijpen ook dat sommige passagiers wat extra
hulp nodig hebben. Daarom zullen onze servicemedewerkers,
zowel op de kade als aan boord, klaarstaan om ondersteuning
te bieden bij het gebruik van de nieuwe app en het aankopen
van kaartjes. En reizigers kunnen ook altijd bij ons op kantoor
vragen om hulp bij de aanschaf van een kaartje.

Voorlopig blijft pinbetaling nog beschikbaar

Pinbetaling blijft voorlopig beschikbaar, zodat alle reizigers
kunnen wennen aan de aangepaste werkwijze.

Bovendien zullen we stap voor stap uitleg geven op onze
website en aan boord, zodat iedereen met onze vertrouwde
service veilig en gemakkelijk de overkant kan bereiken.