Riveer is en blijft toegankelijk voor iedereen

Plaatje met golf voor site2

Riveer is en blijft toegankelijk voor iedereen

Afgelopen week lieten we weten dat we vanaf 8 augustus onze nieuwe
app voor tickets introduceren. Dat riep veel reacties op. Iedereen is
altijd van harte welkom op onze veerdiensten. Wij waarderen de hoge
mate van betrokkenheid. We willen de nieuwe werkwijze daarom beter
uitleggen.

Online tickets kopen doen de meeste reizigers nu ook

De meeste reizigers kopen al een ticket vooraf. Wat nieuw is dat je dit
vanaf 8 augustus nog makkelijker kunt doen op je telefoon of via de
website. Dit kan snel en simpel vooraf thuis maar ook met een
smartphone als je moet wachten op de kade. Daar scan je een QR code
met je mobiel en regel je een kaartje. Je ontvangt direct een ticket
waarmee je aan boord kunt. Hiermee wordt betalen aan boord via pin
overbodig. De betaling gebeurt namelijk direct online.

Altijd hulp bij aanschaf ticket

Passagiers die hulp nodig hebben bij de aanschaf van een ticket
worden altijd geholpen. Zij kunnen terecht bij een servicemedewerker
(op de kade of aan boord), even binnenlopen bij het havenkantoor of
ons bellen voor meer informatie en uitleg. Op deze manier helpen we
iedereen altijd verder.

Overstap

Vanaf 8 augustus is het nieuwe systeem online. We nemen de tijd die
nodig is de nieuwe app te introduceren. Servicemedewerkers leggen
uit hoe het werkt of helpen bij de aanschaf online voor wie dat prettig
vindt. We stimuleren de nieuwe manier van ticketverkoop maar de
pinbetaling blijft ook beschikbaar zodat reizigers kunnen wennen.

Op de veerverbinding van Aalst en Brakel blijft een kaartje kopen via
pin mogelijk. De nieuwe werkwijze wordt vooral toegepast bij de
nieuwe elektrische veerboten. Die worden bemand door een schipper.
Deze kan zelfstandig aan- en afmeren en passagiers kunnen zelf aan
boord komen.

Ook op onze website leggen we straks stap voor stap uit hoe het
werkt. Zo komt iedereen met onze vertrouwde service aan de
overkant.